8:53
Starbucks betétdíjas pohár akció indult a Föld világnapján és tart egészen 2021. május 31-ig. Az egy éve tartó kegyetlen fertőzéses viszo...
Starbucks betétdíjas pohár akció indult a Föld világnapján és tart egészen 2021. május 31-ig.
Az egy éve tartó kegyetlen fertőzéses viszonyok között az USA az
előkelő első helyet vívta ki, de sajnos a rossz statisztikák terén. A
lesújtó friss hírek szerint ezeket az adataikat India is csak
megközelíteni képes.
A Starbucks
kávécégnek Seattle nyugati parti város a székhelye. Kávé importőrnek
indultak, majd bővítették a palettát később és kávézókat nyitottak.
Ezek mára világhírnévre szert tett nemzetközi láncot alkotnak,
üzletfilozófiájuk nem kávé centrikus, hanem esemény centrikus. Minél
többször és sokan legyenek ott valamelyik kávézójukban. Kávézóba járni a
vendéglő/kocsma látogatás alternatívájaként, időt eltölteni (és pénzt
elkölteni) a fiatalabb korosztály a legalkalmasabb. Angolul a pénz
költés és idő töltés ugyanaz a szó, a ’spend’. Így válik egyértelművé szólásmondásuk lényege: az idő pénz. A Starbucknál az idő a Starbuck pénzeként fial.
Bővebben:
Starbucks betétdíjas pohár akció
22:20
A munkahelyek egyik legnagyobb megtartóereje a jó atmoszférában, hangulatban rejlik, és ez ugyanúgy érvényes azokra, akik otthonukból ir...
A munkahelyek egyik legnagyobb megtartóereje a jó atmoszférában,
hangulatban rejlik, és ez ugyanúgy érvényes azokra, akik otthonukból
irányítják az egyszemélyes cégüket, és azokra, is akik például több száz
kollégájukkal egy légtérben töltik a mindennapjaikat.
A többség szívesebben tölti az idejét kellemesebb hangulatban, talán ez egy általános érvényű igazság.
Aki kávézik, márpedig elég sokan teszik hazánkban is, az tudja, hogy
egyfajta szeánsszá válik a csésze fekete, a bögre cappuccino, a
cukormentes automatás vagy a fiókból előkapott instant, és gyakorlatilag
bármelyik verziójának munkaidőben történő elfogyasztása. Bővebben:
A munkahelyi kávézás több előnnyel bír, mint hinnénk!
0:27
A kávécserje gyümölcse a kávécseresznye, amely 6-11 hónap alatt érik meg és nyeri el pirosas vagy sárgás színét. Minden egyes cseresznyéb...
A kávécserje gyümölcse a kávécseresznye, amely 6-11 hónap alatt érik
meg és nyeri el pirosas vagy sárgás színét. Minden egyes cseresznyében
két mag, vagyis kávébab lapul, melyeket a gyümölcshús alatt még egy
nyálkás réteg, az alatt pedig egy vékony pergamenszerű héj borít.
A szüretelést követően a kávészemekről el kell távolítani a
gyümölcshúst, amelyre különböző technikák léteznek. Országonként és
tájanként eltér, melyik technikát alkalmazzák gyakrabban. Érdekesség,
hogy maga a gyümölcs is ehető, néhány országban pedig teát készítenek
belőle, melynek szintén van némi koffeintartalma.
Nézzünk néhány technológiát:
A kávé útja a szürettől a csészéig
8:52
A kávéházak esetében mindig minőségi és ízletes kávékra vágyunk. Ehhez azonban számos konyhai gép szükséges, melyek segítségével végül a...
A kávéházak esetében mindig minőségi és ízletes kávékra vágyunk.
Ehhez azonban számos konyhai gép szükséges, melyek segítségével végül
asztalunkra kerülhet az aromás, különleges ízvilágú ital.
Az alábbi cikkben, hogy jobban beleláthassunk a kávéházak világába,
összegyűjtöttünk 7 hasznos eszközt kávéházak számára, amik nélkül talán
nem is működhetnének ezek a vendéglátóegységek.
7 hasznos eszköz kávéház számára
23:30
A kávézás és kávézók COVID-19 idején egy év távlatából jól érzékelhető átalakuláson mentek át. Hogy a kávézók bezártak, ez fordulatként n...
A kávézás és kávézók COVID-19 idején egy év távlatából jól érzékelhető átalakuláson mentek át.
Hogy a kávézók bezártak, ez fordulatként nem sorolandó ide, mert egy
adminisztratív döntés származéka. Újabb – ellenkező előjelű – döntés a
kávézók kinyitását teszi (majd) lehetővé.
A valódi változás ott érhető tetten, hogy a ’CSAK ELVITELRE’
kiszolgáló, a túlélésért küzdő kávézók kereskedelmi modellje kiütötte a
kávézás, mint szociális kohézió megnyilvánulási formáját.
Leülni egy kávé mellett, kitárgyalni a legújabb eseményeket egy olyan
foglalatosság, amely nem csak az információ begyűjtését célozza. Azért
állhatott ez elő így, mert az ember társas lény és a kávézásnak
szociológiai és lélektani szerepe van. Fontos együvé tartozni, igény a
közösség élménye.
Kávézás és kávézók COVID-19 idején
11:36
Coca-Cola kávé jéggel és buborékkal no meg vanília ízesítéssel bolondítva jól megzavarja az ízvilágot. A Coca-Cola nem kíván bemutató fel...
Coca-Cola kávé jéggel és buborékkal no meg vanília ízesítéssel bolondítva jól megzavarja az ízvilágot.
A Coca-Cola nem kíván bemutató felvezetést. A világon a leginkább
felismert márka és reklámra is ők költik a világon a legtöbbet. Az italforgalmazás vitathatatlan bajnoka a kóladió- és kokalevél-itallal.
100 éves ikonikus üvegformája és ajzószeres beltartalma itthon elrettentésre használt jelkép volt.
A szocializmus bölcsei szerint nyugaton öreg/fiatal naphosszat Coca-Cola mámorban fetrengett volt.
Ez így ment egészen addig, amíg itthon állami támogatás és/vagy tűrés
jegyében a BULIV (Budapesti Likőripari Vállalat) meg nem vette a
gyártás licenszét. 1968-tól itthon is bátran lehetett fetrengni. Sajnos
fetrengésileg a kóla sosem tudta felvenni a versenyt a felessel meg a
krigli sörrel és a fröccsel.
Coca-Cola kávé jéggel és buborékkal
23:56
Kávétermesztés az új évtized hármas szorításában kell, hogy megállja a helyét a világban. Ez 12 millió farmert érint a munkájában és közv...
Kávétermesztés az új évtized hármas szorításában kell, hogy megállja a
helyét a világban. Ez 12 millió farmert érint a munkájában és közvetve
még százmillió embert a tapadó tevékenységek révén.
Nincs könnyű helyzetben a kávétermesztő, nem mintha valaha is abban
lett volna. Sajátos, és nem könnyen változtatható növényi szükségleteket
kell folyamatosan biztosítani úgy, hogy a körülmények szisztematikusan
ellene munkálnak.
A világgazdasági és éghajlati tendenciák zord szorításához harmadiknak csatlakozott a világjárvány.
A következő dekád döntő lesz
Kávétermesztés az új évtized hármas szorításában